Företagsanalys
En företagsanalys ger dig en opartisk överblick över företagets verksamhet, ekonomi och juridiska ställning. Analysen resulterar också i åtgärder som kan skapa en stabil grund för framtiden - både på kort och lång sikt.
Vad innebär en företagsanalys?
En företagsanalys innebär en ordentlig genomlysning av alla företagets beståndsdelar. Där kan du hitta viktiga pusselbitar till den situation som bolaget befinner sig i. Utifrån den insikten upprättas en skräddarsydd åtgärdsplan. Varje företag är unikt, men oftast handlar det om ekonomistyrning, affärsutveckling och juridisk rådgivning.
Så går det till
1
Nulägesanalys för företag
Ett första steg innan en företagsanalys görs är att vi träffas för att få en uppfattning om ert företags situation och målbild. Därefter inhämtar vi underlag från er för att påbörja analysen.
Vi ser bland annat över resultat- och balansräkning, skattekontoutdrag, uppgifter om bankkontoställning, leverantörsreskontra, kundreskontra, eventuella tvister och rättsskydd med mera.
Vi ser bland annat över resultat- och balansräkning, skattekontoutdrag, uppgifter om bankkontoställning, leverantörsreskontra, kundreskontra, eventuella tvister och rättsskydd med mera.
2
Företagsanalysen
Nu har vi byggt en relation och fått en förståelse av er situation och målbild. Nu påbörjas företagsanalysen. Här kopplar vi in en controller som går igenom ekonomi och lönsamhet, en jurist som ser över era juridiska åtaganden med mera.
När analysen är klar träffas vi på nytt och vi presenterar analysen för er, tillsammans med de åtgärder vi anser kan ge mest värde för ert företag.
När analysen är klar träffas vi på nytt och vi presenterar analysen för er, tillsammans med de åtgärder vi anser kan ge mest värde för ert företag.
3
Uppdraget
Om det finns tillit och förtroende för varandra och vi är överens om det förändringsarbete som behöver göras påbörjas vårt uppdrag här.
Vi på Plana är engagerade och måna om att alltid tillföra värde för företag och företrädare och bygger långa relationer med våra uppdragsgivare.
Vi på Plana är engagerade och måna om att alltid tillföra värde för företag och företrädare och bygger långa relationer med våra uppdragsgivare.
4
Genomförande
Nu gäller det att implementera planen och genomföra de förändringar vi har kommit överens om. Vi på Plana projektleder och driver igenom förändringsarbetet med en stadig hand hela vägen i mål. Tillsammans vänder vi motgång till framgång.
Vad innehåller en företagsanalys?
En utvärdering av affärsidén
En genomlysning av marknaden
En översyn av organisationen samt en bättre bild av kunderna
Har du frågor eller vill boka ett möte?
Hör av dig direkt!
TELEFON
MAIL